Stern THE MUNSTERS

Aide, Dépannage, et discussions relatives aux flippers LCD

Flipper concerné :

The Munsters (PRO)
stern, 2019
(lié par : BENETNATH)
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RipleYYY
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Re: Stern THE MUNSTERS

Message par RipleYYY » mer. 02 02, 2022 20:16

flipbill a écrit :
mer. 02 02, 2022 19:45
ça serait bien que tu aides ce pauvre Dwight, qui comprend rien au flip, à coder le prochain Stern :-%:
Dwight devrait écouter les retours des joueurs, non qu'on est plus malins que les autres, mais juste qu'on sent + le jeu et qu'on voit certainement + vite ce qui ne vas pas, ou ce qui irait mieux, je suis certain que tu en es convaincu aussi

et donc, malheureusement D. il est assez spécial, et pour ma part je suis resté callé depuis l'époque du GB, donc voila je ne l'interpelle plus directement en privé
ici y'a Corey (que je ne connaissais pas) qui semble suivre sur le post et repondre... mais bon, je vais attendre la fin de la loc, car y'a 2 autres trucs qu'il faut changer, rien de grave hein : les supers en cours dont on ne voit que le dernier chiffre pour le 10 et je suppose 11, et l'écran du dernier/second warning qui est le même que le premier, faudrait une différence marquante pour bien savoir quand t'en choppe 2 d'un coups, pas toujours évident de le voir

pour revenir sur D. quand il a sorti la 1.10, tous les mecs se sont mis à ses genoux, et quand tout le monde a vu que c'était bugué à mort pour une si petite mise à jour, peu ont vraiment posté pour le dire, ça restait très soft avec des pincettes

sur le topic du TMNT, les mecs commencent à s'énerver (pour le bug du reset)
Kokorico a écrit :
mer. 02 02, 2022 20:02
Bon… comme c’est de la loc, rends le et prends à la place un HW qui sera beaucoup plus simple et sans bug!… ::)):
patience patience, rien qui presse :x26:

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Faboule
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Re: Stern THE MUNSTERS

Message par Faboule » jeu. 03 02, 2022 00:09

Suite à la publication de Xianek avec des démos de son boulot, je viens de découvrir son travail sur le translite du Munsters et je trouve ça génial.

Un translite noir et blanc qui passe en couleur quand on allume le flip.

phpBB [video]
Longue vie aux flips :-) :bd:

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RipleYYY
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Re: Stern THE MUNSTERS

Message par RipleYYY » jeu. 03 02, 2022 17:26

faut admettre, c'est bô !

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Re: Stern THE MUNSTERS

Message par RipleYYY » jeu. 03 02, 2022 21:03

et comme par hasard... :x24:

PRO V1.20 - FEBRUARY 3, 2022
============================
**** FIXED ****
- Playing ENLARGING RAY from MYSTERY was not marking GRANDPA complete.
- (PRO ONLY) When a mini target was flashing, the GRANDPA light was
sometimes prevented from being lit.
- (PRE/LE ONLY) During ENLARGING RAY, when the lower playfield is disabled
we now light GRANDPA SUPER JACKPOT, which emulates the PRO rules.
- INSTANT INFO was not hiding high scores and champions when the
ALLOW HIGH SCORES adjustment was OFF.
- Sometimes speech was stepping on SPOT's START display effect.
- The MINI TARGETs timers were being started when hit during
COUCH POTATO CHALLENGE.
- (PRO) The ALL THE SUPER JACKPOTS ARE LIT speech was not being triggered
correctly.
- (PRE/LE ONLY) The details on the GRANDPA INSTANT INFO page were not
correct if the lower playfield was disabled.
- SECRET MANIA LIT wasn't being awarded from MYSTERY when it could. :-o: :s1: ~(:-) j'espère que ça règle aussi le problème avec les teeth
- Fixed misspelling of "ENLARGING RAY" on CHATTERING TEETH award.
- (PRE/LE ONLY) MYSTERY was flashing when the lower playfield ball
wasn't active.
- Corrected the DRAGULA target light effects during COUCH POTATO CHALLENGE. 5X
and ADD A BALL were being included incorrectly.
- ZAP page in INSTANT INFO was not using the correct graphics.


**** NEW ****
- Removed the "START COMPETITION MODE" option on the LEFT FLIPPER during
attract mode. COMPETITION MODE is now located in the GAME MENU by
pressing both flipper buttons during attract.
- Speech:
ENLARGING RAY is lit and when starting.
LILY mode start.
ENLARGING RAY jackpots.
SECRET MANIA LIT.
Show speech added to various events.
- Added MARILYN CHAMPION, EDDIE CHAMPION and COUCH POTATO CHAMPION
to INSTANT INFO.
- Added sound effects to INSTANT INFO.
- New 5X DRAGULA rule. Now, you can only light 5X DRAGULA by completing
D-R-A-G-U-L-A letters. Shoot DRAGULA to collect.
- Added DRAGULA CHAMPION.
- (PRE/LE ONLY) Updated DOUBLE SUPER SKILL SHOT rule. When active, no modes
will start at GRANDPA'S LABORATORY SCOOP. You must now shoot the SCOOP again
- (PRE/LE ONLY) Added LOWER PF TROUGH POWER adjustment.
- (PRE/LE ONLY) Added LOWER PF POPPER POWER adjustment.

IMPOSSIBLE GAME-PLAY MODE
- Added Impossible Game-Play mode and Monster Game-Play mode to the GAME
PLAY MENU.
- Before starting the game, you can access the
GAME PLAY MENU by holding in both flippers.
- Impossible Game-Play Mode will temporarily set all the difficulty
adjustments set to VERY HARD.
- You can not earn an extra ball while playing Impossible Mode.
- MONSTER GAME-PLAY MODE is Impossible mode but only for the first player
only.
- There are 6 items to choose from the menu:
- STANDARD - NORMAL PLAY
- IMPOSSIBLE - NO TRAPPING AND VERY HARD FOR ALL
- MONSTER - 1ST PLAYER NO TRAPPING AND VERY HARD
- COMPETITION - ALL RANDOMNESS REMOVED
- DJ MIXER - PLAY TUNES FROM THE GAME
- CHALLENGE - COUCH POTATO CHALLENGE MODE

CONNECTIVITY
- Added Connectivity Ready -
- The game can have a connectivity kit installed and be connected to
STERN INSIDER CONNECTED.
- Once connected you can login and start tracking your scores.
- To login, hold your QR code over the scanner. When you see you are
logged in just push start.

- Added Achievements -
- Once connected you can log in and start earning Achievements.
- There are 74 achievements you can now earn if you are logged in.
- Achievements will pop up after you have received them as soon as they
can. Also, they are seen at the start of end of ball bonus if you
received any that ball.
- You can see all the achievements and how they are earned in instant
info or on the web site insider.sternpinball.com

- Your name will displace PLAYER # in the main score frame.

- Adjusted High Score entry so that if you are logged-in the game will
default to your initials. You will still be able to change them.


**** TWEAKED ****
- Adjusted speech timing on HSTD displays.
- (PRE/LE) Adjusted speech timing for GRANDPA JACKPOT.
- COUCH POTATO WINS audit was updated to show percentage of wins vs attempts.
- Adjusted the EQ of many speech calls
- Updated the GRANDPA EJECT ball saver to not clobber any existing ball
saver.
- KITTY will award PLAYFIELD MULTIPLIERS for 30 seconds during COUCH POTATO
CHALLENGE instead of 60.
- Playing DRAGULA now always awards +1X BONUS MULTIPLIERS when in
COMPETITION MODE.
- (PRE/LE ONLY) Tweaked the lamp effect during DOUBLE SUPER SKILL SHOT.


**** MOVED TO SYSTEM 3.06 ****
Updated to nodeboard firmware v0.83.0

Insider Connected attract mode screen updated to display the location name
and green check mark with Verified Location if the machine is registered
to a pro account.

Added adjustments for Login and Play Again display timers:
AD_NET_LOGIN_TIMER - "INSIDER LOGIN TIMER" default 30 sec
AD_NET_PLAY_AGAIN_TIMER - "INSIDER PLAY AGAIN TIMER" default 20 sec

GAME RESTART (hold start button) behavior change:
Holding the start button on ball 2 or greater will follow the
logic of the AD_START_BUTTON_BEHAVIOR adjustment.
If (AD_GAME_RESTART == YES) and (AD_START_BUTTON_BEHAVIOR ==
ADV_START_BUTTON_BEHAVIOR_ALL_LOGGED_IN) holding the start button on
ball 2 or greater will restart the game for as many players as is
necessary to accommodate the users that are logged in.
If there are not enough credits to restart the game for the necessary
number of players, the game will not be restarted.

Addressed Insider Connected game registration corner cases.

Upon entering the Service Menu for the first time after a software update, a
screen will display the game and system version numbers. This screen will
be displayed for a minimum of 1 second, and is dismissed by the enter
button. This replaces the dots display previous shown at power on after
an update.

Login changes:
* When a user logs in during a game in progress and the player up slot
is occupied, assign the user in the first open slot from lowest
player to the highest player.
* When a user joins a game in progress, award achievements that were
earned up to that point.
* When user authorization failure, remove the user from the session.
Added audits for connectivity games and scanner use

Added Connectivity support for Spike 2 games.

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Kokorico
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Re: Stern THE MUNSTERS

Message par Kokorico » jeu. 03 02, 2022 21:41

RipleYYY a écrit :
jeu. 03 02, 2022 21:03
et comme par hasard... :x24:

PRO V1.20 - FEBRUARY 3, 2022
============================
- SECRET MANIA LIT wasn't being awarded from MYSTERY when it could. :-o: :s1: ~(:-) j'espère que ça règle aussi le problème avec les teeth
Refais-toi une petite jeunesse en postulant comme codeur chez Stern!… :x24: :,): ~(:-)
Mais, en télétravail!… hein!!!…???… :))
Que notre âme "d'enfant" soit éternelle!... :x26:
Good Games!!!... :))=:

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Re: Stern THE MUNSTERS

Message par RipleYYY » jeu. 03 02, 2022 22:17

sauf que, déjà testé la 1.20, et ça bug toujours via les TEETH... :|
Corey a dit qu'il allait regarder

après, c'est pas la fin du monde hein, ça n'empêche pas de jouer, mais c'est dingue que moi en 3 jours, sur un flip que je ne connaissais pas vraiment, je vois le bug et eux pas
pour info, là on est à +/- 100 parties depuis que le flip est arrivé samedi, ça n'est même pas exagéré, car en plus de mon fils et moi, ma femme y joue et cet aprem y'a eu 2 potos

bref :x26:

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Re: Stern THE MUNSTERS

Message par thomas49 » jeu. 03 02, 2022 22:34

Faboule a écrit :
jeu. 03 02, 2022 00:09
Suite à la publication de Xianek avec des démos de son boulot, je viens de découvrir son travail sur le translite du Munsters et je trouve ça génial.

Un translite noir et blanc qui passe en couleur quand on allume le flip.

phpBB [video]
C’est ouf

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metwurcht
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Re: Stern THE MUNSTERS

Message par metwurcht » ven. 04 02, 2022 09:23

RipleYYY a écrit :
jeu. 03 02, 2022 22:17
sauf que, déjà testé la 1.20, et ça bug toujours via les TEETH... :|
Corey a dit qu'il allait regarder

après, c'est pas la fin du monde hein, ça n'empêche pas de jouer, mais c'est dingue que moi en 3 jours, sur un flip que je ne connaissais pas vraiment, je vois le bug et eux pas
pour info, là on est à +/- 100 parties depuis que le flip est arrivé samedi, ça n'est même pas exagéré, car en plus de mon fils et moi, ma femme y joue et cet aprem y'a eu 2 potos

bref :x26:
salut
comment trouves tu le mode IMPOSSIBLE GAME-PLAY MODE ?
KIFF LE (n°79);Iron Mädchen LE (n°495) ; Apérosmith LE ( n°402) ; GUMS LE ;TRANSFORMATEUR COMBO LE(n°37) ;CATMAN66 ; lethalica monster premium.
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Re: Stern THE MUNSTERS

Message par typhon 75 » ven. 04 02, 2022 11:36

Faboule a écrit :
jeu. 03 02, 2022 00:09
Suite à la publication de Xianek avec des démos de son boulot, je viens de découvrir son travail sur le translite du Munsters et je trouve ça génial.

Un translite noir et blanc qui passe en couleur quand on allume le flip.

phpBB [video]
Franchement magnifique le boulot effectué :x24: :x24:

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Nightbird13
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Re: Stern THE MUNSTERS

Message par Nightbird13 » ven. 04 02, 2022 13:43

Salut,
Une nouvelle version du code à été posté ce matin, 1,21
Correction de bug sur l'insider connect
Flipper : Godzilla premium, The Munsters pro, Tmnt pro, Ripley's, Rollercoaster, Dr dude, Royal rumble
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Recherche: elvira, class of 1812, lord of the ring

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