Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)

Aide, Dépannage, pour les flippers DMD et LCD

Flipper concerné :

Si necessaire, merci de proposer un flipper en relation avec ce sujet.
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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)

Message par MattMk1 » dim. 05 01, 2020 21:03

feel72 a écrit :
sam. 04 01, 2020 21:32
MattMk1 a écrit :
mer. 01 01, 2020 22:00
avez vous quelques boursouflure sur les post de votre jp ?
comme ca ?
et aussi au niveau des post d’entrée de rampe ?
peut on y remédier ?
0839fede3b31077eabaae4d550c392726d426cce.jpg
Oui nous avions posté des photos identiques issues de pinside sur les exemplaires d août... Depuis le problème s est calmé et a disparu avec le nouveau plateau... c est plus embêtant que des impacts car la peinture s écaille au niveau des slingshots + au 3ème batteur du haut. Après j ai pas vu de suite d américains qui disaient que ça s élargissait de plus en plus. Stern a remplacé des plateaux gracieusement a certains américains qui avaient ces pbs "chipping" (rien a voir avec des impacts ou la ils ne font rien)... Envoie des photos et normalement ils te mettront un nouveau plateau...
Tiens au courant ...
cette photo vient de pinside j'ai des grosses rondelle au sling shot du bas et c'est ok... j'ai juste des boursouflures à 1 poste de chaque rampe c'est très léger mais je voudrai pas que ça s'empire :shock:

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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)

Message par owarnier » mer. 08 01, 2020 06:39

Youh ouh ! 0.97 dispo
Possède JurassikPark Premium (Stern) et a un HighScore un peu faiblard, The Hobbit LE avec aussi un score minable. Mais je me marre !
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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)

Message par metwurcht » mer. 08 01, 2020 07:19

V0.97.0 - January 6, 2020
=========================
- Spinner - a single spin can now trigger shots lit at the Left Orbit / Spinner shot (used to be 2 quick spins in succession)
- Spinner - a single spin will not un-light any spinner score inserts
- T-Rex Multiball - added new T-Rex mech choreography when starting the mode, T-Rex now chews the ball, roars in time with on-screen display effects, then throws the ball on a delay
- T-Rex Multiball - Super Jackpot now needs to go into T-Rex mouth instead of Left Ramp, T-Rex will chew and throw the ball on a delay as a temporary ball lock
- Chaos Spellout - number of spellouts to light the multiball now capped at 2 (was 3)
- Chaos Multiball - changed Letter Jackpot thresholds C = 1 Jackpot / H,A = 2 Jackpots / O,S = 3 Jackpots
- Chaos Multiball - added 3rd Stage Chaos Hurry-Up value that starts at all the combined Super Jackpot values from Stage 2, collected at the Pop Target
- Chaos Multiball - Chaos Hurry-Up can be doubled by moving the Truck to the left facing direction (making the Pop Target shot tighter)
- Chaos Multiball - Chaos Hurry-Up will continue to run if you have only a single ball in play, mode will end after it times out or is collected
- Chaos Multiball - fixed an issue where the Super Jackpot display effect would not interrupt itself if one was already going causing some collect values to not be displayed
- Chaos Multiball - added Super Jackpot speech and text when the 3rd stage hurry-up is collected
- Chaos Multiball - Pop Bumper hits will not count towards Add-A-Ball directly after the mode starts until the Pop Bumpers are not hit for 1.5 seconds
- Raptor Triball - 'CHAOOOSSS' callout added when 3 balls are added when completing stage 2
- Raptor Tower - now for each Raptor Tower award threshold a Super Tranquilizer is lit
- Super Tranquilizer - lit at game start on action button. once used must be re-lit via Raptor Tower awards (does not stack). freezes dino in place and prevents attack for 20 seconds
- Museum Mayhem - fixed an issue where a ball locked in the Raptor Pen would get released when it should be single ball play, Gate will now stay closed and hits to the gate will count for the Raptor Award
- Museum Mayhem - victory phase base value changed from 1.5M to 3M
- Museum Mayhem - fixed an issue with not being able to hit the Super Jackpot in victory phase when there is a ball locked in the Raptor Pen
- Secure Control Room - fixed an issue with T-Rex Perk (+8 Seconds) was capping timer at 30 seconds when you add time, now will cap at 38 if you have the perk
- Secure Control Room - added 10 second audible countdown for hurry-up timers
- Smart Missile - added Invalid Frenzy as an option which can be awarded once per game
- Invalid Frenzy - each Gate hit now boosts jackpot and scores 500K
- Invalid Frenzy - switches and Gate hits can now build value even if jackpots are already lit
- All Paddocks - when in a Paddock the Helicopter spinner now increases the Paddock Bounty by 25K per spin times number of paddocks visited
- All Paddocks - added a grace period of 2 seconds for the dinosaur capture timer when the Helicopter has to be refueled
- All Paddocks - fixed an issue where "helicopter needs to be refueled" callout would happen when the dinosaur has already been captured
- All Paddocks - added 'Dinosaur Escaped' display effect when the dinosaur escapes a paddock
- T-Rex Encounter - fixed an issue where the spinner arrow would not light when it was an active shot for the mode
- T-Rex Encounter - fixed an issue where timer callouts were never heard for this mode
- T-Rex Chase - fixed an issue where timer callouts were never heard for this mode
- Pteranodon Attack - changed from 20 switches to light and increment X down to 12 switches
- Pteranodon Attack - removed timer callouts from this mode
- Loops - improved Left Loop detection logic if a switch is missed
- DNA Combos - added display effect numbering so you can tell how many you have collected
- Super Supply Drop - added display effect numbering so you can tell how many you have collected
- Callouts - added more callouts and instructional speech
- Replay - increased default replay values by 100M to bring lowest replay level to 250M
- Attract Mode - fixed an issue with pricing information disappearing after Free Play is set
- Attract Mode - added pricing information to tournament screens
- Attract Mode - fixed an issue in attract mode light sweeps where museum mayhem light would not light up
- High Scores - fixed an issue with 10 letter spacing being too wide
- Enter Initials - fixed an issue with 3 letter spacing being too narrow when champion awards are presented

- Adjustment Changes:
- added 'JP SYSTEM FAILURE SPEECH' defaults to TRUE, which will play speech during the 'System Failure' event when the first Paddock is entered, turn to FALSE to turn off this speech
- added 'SMART MISSILE INVALID CHOICE' defaults to YES, which will include the Invalid Frenzy mode as a choice for the Smart Missile award, competition mode defaults this to NO

- System - Updated to V2.40
- Updated to nodeboard firmware v0.55.0
- Added UTIL->VOL Adjustment "SELECT AUDIO FILTER". Values are:
"NONE", "HIGH/LOW SHELF", and "10 BAND EQ". Default value is "HIGH/LOW SHELF".
"NONE": No filtering will be performed on the audio output. Useful when using
the Line Out as input for an external device.
"HIGH/LOW SHELF": A High/Low Shelf Filter is applied to the audio output.
The Bass Frequency can be set to: 125Hz, 250Hz, or Disabled.
The Treble Frequency can be set to: 4KHz, 8KHz, or Disabled.
The Gain can be set to -12dB .. +12dB
On Spike 2 the Shelf Frequency and Gain can be set independently for the BackBox and Cabinet speakers.
"10 BAND EQ": A full 10 Band EQ is applied to the audio output.
Sliders are used to adjust the Gain of a specific range of frequencies.
The Frequencies are: 31Hz, 62Hz, 125Hz, 250Hz, 500Hz, 1KHz, 2KHz, 4KHz, 8KHz, 16KHz.
The Gain curve has a 60dB dynamic range across the -120 .. +120 Slider settings.
On Spike2 the Gain can be set independently for the BackBox and Cabinet speakers.
- Allow the knocker sound effect to play completely when a replay is
awarded during the last ball bonus and ensure the normal game
volume is restored.
KIFF LE (n°79);Iron Mädchen LE (n°495) ; Apérosmith LE ( n°402) ;AC/DC VOLT ;TRANSFORMATEUR COMBO LE(n°37) ;The Machine a peindre De Bandaï ; Terminator Z

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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)

Message par MattMk1 » mer. 08 01, 2020 13:04

hop petite maj pour ce soir alors !

sinon voilà de quoi remplacer le plexi :)
81684246_626841071455986_8820174654728568832_n.jpg
81684246_626841071455986_8820174654728568832_n.jpg (54.24 Kio) Vu 477 fois

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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)

Message par owarnier » ven. 10 01, 2020 17:45

J'ai l'impression qu'avec la 0.97 je n'ai plus la DNA combo Helipad + Control Room, je crois que c'était l'Ankylosaurus à 2M.
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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)

Message par Ludo31 » ven. 10 01, 2020 18:38

Ce DNA y est toujours. Cette version est top pour les animations t-rex il est plus furieux et mieux synchronisé avec le son. Le rendu est génial ! En plus il jette la bille aléatoirement lors du multiball J’aime bien aussi le supertranquilizer avec le bouton central🤗 cela sert bien en particulier lorsqu’un employé se trouve sur le chemin d’un dinosaure.

Ps: quelqu’un peut me dire la différence entre mise a jour rapide et complète et avec ou sans test ?
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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)

Message par owarnier » dim. 12 01, 2020 08:36

Oui j'ai déjà refait cette DNA, mais par deux fois il ne me l'a pas compté, pourtant c'était net ?

Le Bounty score (capture de dino) n'est plus fixe, il croit avec quelque chose mais je n'ai pas encore compris quoi, il l'indique probablement mais je suis trop à suivre ma bille. Vous savez avec quoi il evolue ?
En tout cas ça va mieux, ma pente rabaissée ralenti le jeu et je score plus souvent des parties décentes :x26:
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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)

Message par Ludo31 » jeu. 16 01, 2020 20:06

Personne pour ma question sur les mises à jours ? Ces choix sont sûrement communs sur tous les derniers stern au moins.
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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)

Message par evr » sam. 18 01, 2020 00:22

Bonjour les possesseurs du jurassic park Premium ou LE personne n'a de soucis pour rentrer la bille dans la bouche du T-REX, chez moi 4 fois 5 çà ressort...chiant au point que j'ai des retours de bille au centre perdue bêtement à cause de çà...j'ai bien centré la tête du T-REX mais rien n'y fait même avec la gueule bien plaquée sur la rampe...d'ailleurs ma rampe commence à se fissurer au bout de la gueule du T-REX seulement après 1 mois d'utilisation...

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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)

Message par jb » sam. 18 01, 2020 01:05

a mon avis,tu as un probleme d'opto dans l'entrée de la bouche du t-rex ou alors un fil coupé sur la bobine.
et pour la rampe,t'as interet a voir ça avec ton vendeur.
recherche jurrassic park pro ou premium.

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