
Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)
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- Kokorico
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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)
Vraiment indispensable les miroirs qui donnent une profondeur incroyable sur ce flip!...   
 
Par contre, vu que tu as fait pratiquement 100 parties, peux-tu nous faire un petit point sur l'état de ton plateau?...
À moins que tu es mis, toi aussi, un PP???...
En effet, je viens de remonter quelques pages du topic car, je ne m'en rappelais plus et j'ai vu que tu en avais mis un!...
			
			
									
									 
 Par contre, vu que tu as fait pratiquement 100 parties, peux-tu nous faire un petit point sur l'état de ton plateau?...

À moins que tu es mis, toi aussi, un PP???...

En effet, je viens de remonter quelques pages du topic car, je ne m'en rappelais plus et j'ai vu que tu en avais mis un!...

Que notre âme "d'enfant" soit éternelle!...  
 
Good Games!!!...
						 
 Good Games!!!...

- kinou89
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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)
Bonjour à tous
J'ai enfin réussi à déclencher le King of Island, mais je doits dire que je n'ai pas compris ce qu'il faut faire, car les inserts changent de couleur c'est assez confus pour moi ..... Quelqu'un pourrait m'expliquer ?
merci d'avance
			
			
									
									
						J'ai enfin réussi à déclencher le King of Island, mais je doits dire que je n'ai pas compris ce qu'il faut faire, car les inserts changent de couleur c'est assez confus pour moi ..... Quelqu'un pourrait m'expliquer ?
merci d'avance
- Ch'ti Franck
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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)
Le king of island se déclenche lorsque u as capturé 2 gros dinoasaures maousse costauds en théorie. (un spittausaure et un t rex de mémoire)
Bravo car ce mode n' est pas facile a atteindre !
			
			
									
									
						Bravo car ce mode n' est pas facile a atteindre !
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				Titus
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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)
Bonjour, après pose d'un PP certains ont des petits problèmes, dont la jeep qui tourne moins bien. C'est normal, on a perdu 0.5 ou 0.6 mm de jeu sous le truck, il faut simplement mettre une rondelle sous le roulement et tout redevient comme avant. Pensez aussi à refaire le réglage des 2 posts mobiles, sous le plateau on fait environ un tour sur la butée, il doivent arriver à fleur du PP. Et pendant que vous êtres dessous, resserrez tous les écrous, j'en avais beaucoup de desserrés. J'avais aussi la collerette du truck qui frottait sur les optos, il faut caler la carte au max et c'est ok (peu de jeu mais ça passe).
Si vous trouvez que ça sort trop à droite, il faut changer le post (metal) et mettre le même qu'à gauche (plastique), c'est ce qui est certainement prévu de conception car le trou du post de droite n'est pas prévu pour un post métallique, il est trop petit, démontage galère sans démonter le décor.
Sinon superbe flipper, jeu, anim...tout est bon, j'ai ajouté side miroir, PP, et shaker. Du même niveau que Iron maden.
Je vais essayer de faire bouger la machoire du dino, il y a l'articulation dedans, et en ajoutant une led rouge dans la bouche ça devrais être sympa.
Bon jeu à tous.
			
			
									
									
						Si vous trouvez que ça sort trop à droite, il faut changer le post (metal) et mettre le même qu'à gauche (plastique), c'est ce qui est certainement prévu de conception car le trou du post de droite n'est pas prévu pour un post métallique, il est trop petit, démontage galère sans démonter le décor.
Sinon superbe flipper, jeu, anim...tout est bon, j'ai ajouté side miroir, PP, et shaker. Du même niveau que Iron maden.
Je vais essayer de faire bouger la machoire du dino, il y a l'articulation dedans, et en ajoutant une led rouge dans la bouche ça devrais être sympa.
Bon jeu à tous.
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				Ludo31
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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)
Intéressant, Qu’est ce que tu entends par les 2 post mobile ?
			
			
									
									If you’re not tilting, you’re not trying
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- metwurcht
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		Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)
Les plots qui sortent du plateau et stoppent la billes (en bas a gauche par exemple)
A+
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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)
Bonjour à tous,
Dans la doc Stern sur le flipper JP ils indiquent les accessoires indispensable pour la maintenance du flipper :
COMMON PINBALL TOOLS
• Common nut drivers (¼”, 5/16”, 11/32", ⅜”)
• Phillips screwdriver
• Standard Allen wrench/Hex key set
• ⅝” Socket with ratchet
• Adjustable wrench (5/8" & 9/16")
• 6" Torpedo Level (or use a pinball
• Flashlight or headlamp
• Soldering Iron (60w with flat tip), lead-free solder
• Wire cutter
(Cutter ?)
• Wire stripper
• Long nose (“needle nose”) pliers
Malheureusement en Anglais ..
J'imagine que quelque unes de ces lignes correspondent à des tourne vis plat et cruciform
Y a t il du TORX, autre chose aussi ?
Qu'est ce que toutes ces choses ?
Merci
			
			
									
									Dans la doc Stern sur le flipper JP ils indiquent les accessoires indispensable pour la maintenance du flipper :
COMMON PINBALL TOOLS
• Common nut drivers (¼”, 5/16”, 11/32", ⅜”)
• Phillips screwdriver
• Standard Allen wrench/Hex key set
• ⅝” Socket with ratchet
• Adjustable wrench (5/8" & 9/16")
• 6" Torpedo Level (or use a pinball
• Flashlight or headlamp
• Soldering Iron (60w with flat tip), lead-free solder
• Wire cutter
(Cutter ?)
• Wire stripper
• Long nose (“needle nose”) pliers
Malheureusement en Anglais ..
J'imagine que quelque unes de ces lignes correspondent à des tourne vis plat et cruciform
Y a t il du TORX, autre chose aussi ?
Qu'est ce que toutes ces choses ?
Merci
Possède JurassikPark Premium (Stern 2019) avec enfin le Milliard / Avengers AIQ LE
A possédé The Hobbit LE (JJP 2016) - Loue ou a louer DialedIn, Deadpool Prm, WillyWonka Std.
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- jb
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Re: Club des Possesseurs du Jurassic Park (Stern)
new code!
et des wizard mode!!
V0.95.0 - November 25, 2019
===========================
- Visitor Center - added this new mini-wizard mode which is lit when you proceed through all Paddocks and reach the Visitor Center
- Museum Mayhem - added this new mini-wizard mode which is lit at the T-Rex when you complete all T-Rex event modes
- Secure Control Room - added this new mini-wizard mode which is lit at the Control Room when you complete 3 Control Room modes
- Invalid Frenzy - added this new mini-wizard mode which is lit when you complete all Control Room modes and Secure Control Room mini-wizard mode
- Visitor Center Bonus - when you reach the visitor center there is a bonus applied for Fossils Collected, Rescues, Longest Rescue Streak, DNA Collected, and Paddocks Visited
- Raptor Locks - Raptor Fence Integrity now starts at 50% for the first multiball
- Raptor Locks - when locks can't be advanced all Raptor Target hits will do a negative sound and light effect
- Raptor Tri-Ball - added new start light show
- Raptor Tri-Ball - added new light show for Jackpot and Super Jackpot
- King of the Island - don't start music until intro is complete
- King of the Island - added a new Jackpot lamp effect
- Chaos Multiball - removed the Add-A-Ball award from Supply Drop, Add-A-Balls are now only available from Pop Bumper hits
- Smart Missile - Left Inlane Up Post now fires faster when triggering from the left inlane switch
- Smart Missile - fixed an issue with the 'Smart Missile' insert flashing after the time to hit it was expired
- Amber Pops - added a new background light effect on the Pops when this is running
- Amber Slings - fixed an issue where the Amber Slings timer would be paused by the pop bumpers
- Dilophosaurus Paddock - when Staff is immobilized the text on the display effect now shows the number of seconds it will last
- Escape - escape timer no longer pauses for anything
- System Failure - added an expanded light show when you start your first paddock and the system failure video plays
- 2X Playfield - added a new light show when activated
- Supply Drop Lit - adding a new light show when this happens
- Truck Flasher - adding more Truck flasher light shows when the Truck is hit at key times
- T-Rex Chase - added T-Rex light effects when mode is progressed
- Replay - adjusted the Replay display effect priority so it waits until more important things are shown before displaying the Replay
- Sound Effects - many sound effect have been updated and volumes tweaked
- Score Frame - hide Paddock info boxes when the next Paddock is the Visitor Center
- Enter Initials - now using waterfall background instead of backgrounds relating to each high score
- Mosquito in Amber Accessory Shooter Knob - many more lamp effects added during Amber Pops / Slings / Targets / Ramps
- Attract Mode - adding Rescue Tutorial video into the attract mode loop
- Attract Mode - adjusted GI to full brightness during 30 second light cycling, GI to half brightness instead of off when lamp groups are flashing
- Diagnostics - added a Ramp Opto Test for detecting both optos when shooting the Left Ramp, this can be used to diagnose issues with missing the Left Ramp Entry Opto
- Adjustment Changes:
- changed 'AMBER RAMP TIMER' default from 30 to 50 seconds
- changed 'AMBER SLINGS TIMER' default from 30 to 40 seconds
- changed 'AMBER POPS TIMER to default from 30 to 20 seconds
- 'AMBER TARGETS TIMER' remains 30 seconds
- changed 'RIGHT FLIPPER POWER' - default to 255 from 235
- removed 'MAP - START PADDOCK' - no more cheating since mini-wizard mode scoring is based on paddocks visited
- System - Updated to V2.36
- Updated to nodeboard firmware v0.53.0
			
			
									
									et des wizard mode!!
V0.95.0 - November 25, 2019
===========================
- Visitor Center - added this new mini-wizard mode which is lit when you proceed through all Paddocks and reach the Visitor Center
- Museum Mayhem - added this new mini-wizard mode which is lit at the T-Rex when you complete all T-Rex event modes
- Secure Control Room - added this new mini-wizard mode which is lit at the Control Room when you complete 3 Control Room modes
- Invalid Frenzy - added this new mini-wizard mode which is lit when you complete all Control Room modes and Secure Control Room mini-wizard mode
- Visitor Center Bonus - when you reach the visitor center there is a bonus applied for Fossils Collected, Rescues, Longest Rescue Streak, DNA Collected, and Paddocks Visited
- Raptor Locks - Raptor Fence Integrity now starts at 50% for the first multiball
- Raptor Locks - when locks can't be advanced all Raptor Target hits will do a negative sound and light effect
- Raptor Tri-Ball - added new start light show
- Raptor Tri-Ball - added new light show for Jackpot and Super Jackpot
- King of the Island - don't start music until intro is complete
- King of the Island - added a new Jackpot lamp effect
- Chaos Multiball - removed the Add-A-Ball award from Supply Drop, Add-A-Balls are now only available from Pop Bumper hits
- Smart Missile - Left Inlane Up Post now fires faster when triggering from the left inlane switch
- Smart Missile - fixed an issue with the 'Smart Missile' insert flashing after the time to hit it was expired
- Amber Pops - added a new background light effect on the Pops when this is running
- Amber Slings - fixed an issue where the Amber Slings timer would be paused by the pop bumpers
- Dilophosaurus Paddock - when Staff is immobilized the text on the display effect now shows the number of seconds it will last
- Escape - escape timer no longer pauses for anything
- System Failure - added an expanded light show when you start your first paddock and the system failure video plays
- 2X Playfield - added a new light show when activated
- Supply Drop Lit - adding a new light show when this happens
- Truck Flasher - adding more Truck flasher light shows when the Truck is hit at key times
- T-Rex Chase - added T-Rex light effects when mode is progressed
- Replay - adjusted the Replay display effect priority so it waits until more important things are shown before displaying the Replay
- Sound Effects - many sound effect have been updated and volumes tweaked
- Score Frame - hide Paddock info boxes when the next Paddock is the Visitor Center
- Enter Initials - now using waterfall background instead of backgrounds relating to each high score
- Mosquito in Amber Accessory Shooter Knob - many more lamp effects added during Amber Pops / Slings / Targets / Ramps
- Attract Mode - adding Rescue Tutorial video into the attract mode loop
- Attract Mode - adjusted GI to full brightness during 30 second light cycling, GI to half brightness instead of off when lamp groups are flashing
- Diagnostics - added a Ramp Opto Test for detecting both optos when shooting the Left Ramp, this can be used to diagnose issues with missing the Left Ramp Entry Opto
- Adjustment Changes:
- changed 'AMBER RAMP TIMER' default from 30 to 50 seconds
- changed 'AMBER SLINGS TIMER' default from 30 to 40 seconds
- changed 'AMBER POPS TIMER to default from 30 to 20 seconds
- 'AMBER TARGETS TIMER' remains 30 seconds
- changed 'RIGHT FLIPPER POWER' - default to 255 from 235
- removed 'MAP - START PADDOCK' - no more cheating since mini-wizard mode scoring is based on paddocks visited
- System - Updated to V2.36
- Updated to nodeboard firmware v0.53.0
rech pieds pour flipper wpc et system 11
rech dome topper pour un whitewater.






