Club des possesseurs du TMNT - Teenage Mutant Ninja Turtles (Stern)

Aide, Dépannage, et discussions relatives aux flippers LCD

Flipper concerné :

Teenage Mutant Ninja Turtles (Pro)
Stern, 2020
(lié par : Faboule)
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Kokorico
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Re: Club des possesseurs du TMNT - Teenage Mutant Ninja Turtles (Stern)

Message par Kokorico » dim. 15 11, 2020 10:34

Alrik a écrit :
dim. 15 11, 2020 09:49
Pour vous donner une idée de la reprise que peut effectuer un revendeur : il m'a été proposé 5700 - 5800 pour mon DP (que ce soit avec ou sans PP) en septembre/octobre 2020.
L'ayant acheté 6200 neuf NIB en février 2019 on note non pas une décote de 20% (TVA) mais d’envrion 8%.
Donc contrairement aux idées reçues je ne pense pas que le revendeur en question tirait le prix vers le bas. C'était une fourchette de prix que j'aurai proposé pour une vente entre particulier.


PS pour les "complotistes": il se peut que le revendeur en question savait pr la taxe des 25% dès la rentrée ... :))
Mais bien sûr que le revendeur était au courant car sinon, je peux t'assurer qu'il t'aurait proposer une reprise avec une décote de 15% mini puisque dans l'état actuel des choses et dans tous les cas, il va pouvoir le remettre en vente entre 7 & 8 points de plus sans aucun problème et surtout pour un DP qui est recherché... d'autant plus au vu des nouveaux prix NIB annoncés pour une version Pro entre 8200 et 8500€ suivant les revendeurs... :roll:
Sans compter s'il n'a pas de PP, il t'aurait encore enlevé 1000€ de plus dont on connaît le discours!... :|(:

Moralité... au courant ou pas et suivant l'état, la version ainsi que le succès du flip, la décote peut être plus ou moins importante... :s1:
Que notre âme "d'enfant" soit éternelle!... :x26:
Good Games!!!... :))=:

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Re: Club des possesseurs du TMNT - Teenage Mutant Ninja Turtles (Stern)

Message par MattMk1 » dim. 15 11, 2020 11:26

ca parle de turtles ici ?

Ah! non je reviens plus tard....

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Re: Club des possesseurs du TMNT - Teenage Mutant Ninja Turtles (Stern)

Message par yoyokopter » dim. 15 11, 2020 11:55

On reviendra ensemble Matt :x26:

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Re: Club des possesseurs du TMNT - Teenage Mutant Ninja Turtles (Stern)

Message par BaZoU » dim. 15 11, 2020 13:19

MattMk1 a écrit :
dim. 15 11, 2020 11:26
ca parle de turtles ici ?

Ah! non je reviens plus tard....
Haha désolé c'est ma faute !
Je viens de passer commande d'un Turtles et je voulais savoir pourquoi il a été dit qu'un PP n'était pas nécessaire sur le TMNT... Et on a un peu divergé :#):

Sinon pour changer de sujet quelqu'un a par hasard poser des mirror blades et pourrait partager des photos ou faire un retour? :))=:

EDIT:
Trouvé sur pinside!
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Re: Club des possesseurs du TMNT - Teenage Mutant Ninja Turtles (Stern)

Message par Superpeach » lun. 16 11, 2020 14:59

Salut les flippés de la pizza !!
Mon flipper est en code 1.10.
Je vais sembler blonde mais est-il intéressant de l’upgrader ?
Si oui, la musique du générique en français disparaît ??
Merci pour les infos.
Signé : un novice un flipper récent qui pose des questions à la con 8) :-)
Je cherche la GlopAttitude !!

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jb
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Re: Club des possesseurs du TMNT - Teenage Mutant Ninja Turtles (Stern)

Message par jb » lun. 16 11, 2020 17:47

bien sur qu'il faut faire les mises a jours.

PRO V1.23 - October 22, 2020
============================
Fixed:
- Scoring was not correct in WINDOW SHOPPING. Now the orbits score
significantly more if you keep shooting the same orbit over and over.
- Pizza slices were awarding an extra ball sooner than they should have been.
The default is 55 slices.

New:
- Added Volume to DJ MIXER.
- Added new background videos to DJ MIXER
- Added a Topper Test to test the Eye Servo
- Added numerous topper effects.
- Added Neutrino Pizza Party -
- Can only be started after you have trained and reached 3rd level
- Can only be started when nothing else is going on.
- To start hit the two Dimension X targets then shoot the left ramp before
it times out.
- Can only play once per game.

Tweaked:
- Battle Again will no longer reset at the start of the ball.
- Increased the base, inc and max values for foot awards collected throughout
the game.
- All awards for all episodes will now be larger based on how many episodes
you previously completed in the game. The game is designed to have low
scoring episodes but completing them is where the points are.
- Mondo and Grande jackpots during Turtle Power Multiball are now worth 2X and
3X for the 2nd and 3rd+ passes through the same multiball.
- Mondo and Grande jackpots in Ninja Pizza Multiball are now worth more even
in the first pass through the multiball.


Moved to system 2.60 -
- New Standard Adjustment "START BUTTON ATTRACT MODE ILLUM."
- This adjustment, which is only available and active when the game is in
FREE PLAY mode, controls the behavior of the Start Button Light.
Values are:
- "ALWAYS OFF" - Start Button Light is always off when in attract mode.
- "BLINKING" - Start Button Light will blink when in attract mode.
This is the DEFAULT and previous behavior.
- "ALWAYS ON" - Start Button Light is always on when in attract mode.



PRO V1.22 - September 20, 2020
==============================
Fixed:
- Removed a sound that happens during game over on the right outlane.
(from V1.21)
- Feature adjustment "FORCE DIFFERENT TURTLES" was not working correctly with
left flipper button. It will now remove turtles that have been selected.
- Cowabunga progress of a 2-player+ game was not being reset correctly.
- Fixed 48V messaging when coin door switch is open.
- Fixed font spacing on the timer in the UI

New:
- Added shaker motor effects for 123 and Weapon awards.
- Added pricing string to most of the attract mode pages.

Tweaked:
- Made the shaker motor not shake at the end of a pizza spin from a target
- APRIL and LAIR are now enabled after Final battle and Team up
- Reverted to the older "Ralpheal" call at the start of the game.
- Tweaked some of the EQ of some of the speech.
- Made the shaker motor more interesting at the start of Ninja Pizza
Multiball.


Moved to system 2.57 -
- Updated to nodeboard firmware v0.64.0



PRO V1.21 - August 24, 2020
===========================
Fixed:
- Start Speech "RAPHAEL" in last version (V1.20) was the wrong wave file.

New:
- Added PIZZA DISC TEST in the game test menu


PRO V1.20 - August 20, 2020
===========================
Fixed:
- Fixed Bonus score issue.
- Timers are now paused during episode start display effect.
- Fixed "random" dots staying on the screen.
- The Frenzy value was not reset correctly. If you played more than one
Ninja Pizza Multiball and got frenzy (Octopus) both times the value was
carried over and should not have been.

New:
- Added a tune player to game play mode menu.
- Its called DJ MIXER
- To start, hold in both flippers. When the GAME PLAY MODE MENU appears use
the flippers to navigate player and press the START BUTTON
- Use buttons to control the player
- Left button will restart the current tune. It will go to the previous
song if pressed near the start of a song.
- Right button will move to the next song.
- The ACTION button will change the current playlist.
- The START button will exit the mode.
- Both flipper buttons will Pause or un-pause the mode. After some time
while paused the will automatically end.
- There are three new adjustments in the STANDARD ADJUSTMENTS for this:
- PLAYER DJ MIKXER MODE - Default = YES
- NO - Do not include in the GAME PLAY MENU
- YES - Include in the GAME PLAY MENU
- DJ MIXER PLAYLIST MODE - Default = ORDERED PLAYBACK
- ORDERED PLAYBACK - play songs in order
- SHUFFLE PLAYBACK - play songs in a random order
- DJ MIXER PLAYLIST REPEAT - Default = YES
- NO - Return to the attract mode when the playlist ends.
- YES - Restart the playlist when it ends.
- The game must be in FREE PLAY to use the DJ MIXER
- Added to the episode is lit background lamp effect. The van flasher now
pulses if you have episodes lit.
- Added an adjustment to allow the main theme in the game to be changed to a
non-licensed tune. Hopefully this will help streamers.
- Its called REPLACE LICENSED TUNE
- NO - Leave all the tunes in place. This is the default.
- YES - replace the main theme throughout the game with an instrumental
version.

Tweaked:
- Increased the bonus for episodes both completed and not at the start of
Final Battle.
- Improved the debounce timing of the start button.
- Final Battle Challenge now waits on turtle selection speech to finish before
starting intro
- Changed adjustment text from PLYR to PLAYER
- Added "-"s to PIZZA-O-METER text to be more consistent.
- Changed PARLOUR to PARLOR to be more consistent.
- Gave some speech calls some more head room to help with potential clipping.
- Greatly increased all the scores for Episodes.
- Changed flipper power adjustments to use numbers instead of SOFT, NORMAL,
HARD.
- Changed the lowest value of the TROUGH EJECT POWER adjustment to 150.
- Changed priority of tunes that play so that Episodes tunes will now win if
1-2-3 FOOT is also running.


Moved to system 2.55 -
- Updated to nodeboard firmware v0.63.0



PRO V1.11 - August 4, 2020
==========================
Fixed:
- Fixed some issues where the display was causing the game to hang.
- Corrected spelling of Marshmallows in Instant Info and Ninja Pizza Multiball
messages
- Fixed misspelling of BEBOP on episode introduction display.
- Ninja Pizza Multiball Ball Save timer was not being set correctly for
install HARD and EXTRA-HARD.
- Final Battle Ready had all turtle shots flashing instead of the left ramp.
This has been corrected.
- Fixed an issue during regular gameplay, if the final episode is complete and
Final Battle Ready is displayed, the ball will not eject if the Pizza
Parlor or Lair is the final shot.
- Fixed an issue where the pizza toppings would not get reset correctly in the
2nd plus games.

New:
- Added display effect for Extra ball is lit.
- Added lamp effect for starting Bebop or Rocksteady hurry-up in Final Battle
Phase 2
- Add Turtle Selection to Final Battle Challenge. Each Turtle will give a
different perk for the challenge mode:
- LEONARDO - 2X BEBOP AND ROCKSTEADY AWARDS
- DONATELLO - 3X FOOT AWARDS
- RAPHAEL - EXTRA DAMAGE TO BOSSES
- MICHELAGELO - LIGHT BATTLE AGAIN
- Added rotating flasher background lamp effect while you have 2X or higher
playfield multiplier running.
- Added adjustment to stop the Turtles from cycling at the start of the game.
- Its called ALLOW TURTLES TO CYCLE.
- Its a YES NO type adjustment
- It defaults to YES.
- This is added to DIRECTOR INSTALL and then defaults to NO.
- Added a timed ball save for Phase 2 of Final Battle.
It features different ball save durations based on "Final Battle
Difficulty" setting,

Tweaked:
- Increased the scores for spelling APRIL and LAIR.
- Fixed the monospacing of some score fonts.
- Removed pizza toppings from display when playing Final Battle Challenge
- Removed skill shot reminder speech during Final Battle Challenge
- Increased the max points for the Glider feature
- Changed Turtle Power Difficulty from a number to EASY/MEDIUM/HARD
EASY = 3 shots, MEDIUM = 4 shots, HARD = 5 shots
The number of required shots will increment by 1 each time Turtle Power
Multiball is played afterward.
- Install presets now change Final Battle Difficulty adjustment
- Made it so if you pick LEO and you make your skill shot you will receive
your skill shot and you will start Training on that same shot.
- Added spinner flasher to the light sweeps in the game.
- Added left disc flasher to the game over lamp effect.
- Changed some of the text in Instant Info.
- Changed Instant Info Pizza topping page to show one topping instead of the
current amount the player has.
- Changed Bonus held from holding the pre-multiplied amount to hold it all and
then adding it to the total for the next ball.

rech pieds pour flipper wpc et system 11
rech dome topper pour un whitewater.

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Re: Club des possesseurs du TMNT - Teenage Mutant Ninja Turtles (Stern)

Message par Meatch » mar. 17 11, 2020 00:25

BaZoU a écrit :
dim. 15 11, 2020 13:19
MattMk1 a écrit :
dim. 15 11, 2020 11:26
ca parle de turtles ici ?

Ah! non je reviens plus tard....
Haha désolé c'est ma faute !
Je viens de passer commande d'un Turtles et je voulais savoir pourquoi il a été dit qu'un PP n'était pas nécessaire sur le TMNT... Et on a un peu divergé :#):

Sinon pour changer de sujet quelqu'un a par hasard poser des mirror blades et pourrait partager des photos ou faire un retour? :))=:

EDIT:
Trouvé sur pinside!
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Oui oui moi j en ai posé sur mon tmnt :-)
Et je ne regrette pas !!!!

BaZoU
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Re: Club des possesseurs du TMNT - Teenage Mutant Ninja Turtles (Stern)

Message par BaZoU » mer. 18 11, 2020 20:23

Ca y est flip payé!!

D'un point de vue protection du matériel ca sert à un réel intérêt ca ou c'est du marketing / esthétique uniquement?

https://pu-parts.com/clip-teenage-mutan ... -pro-green
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Re: Club des possesseurs du TMNT - Teenage Mutant Ninja Turtles (Stern)

Message par yoyokopter » mer. 18 11, 2020 20:37

Aprés la gommette silicone , voici la version finale de mon save post pour le TMNT :,):, certain diront que c'est de la triche, moi je dit juste que cela permet d’apprécier le flip sans devenir fou à cause de cette outlane de gauche, bien sur la bille sort encore, pas de soucis , mais au moins on peut essayer de la sauver :x26:
Fichiers joints
Save post TMNT1.jpg

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Re: Club des possesseurs du TMNT - Teenage Mutant Ninja Turtles (Stern)

Message par RipleYYY » mer. 18 11, 2020 21:21

BaZoU a écrit :
mer. 18 11, 2020 20:23
Ca y est flip payé!!

D'un point de vue protection du matériel ca sert à un réel intérêt ca ou c'est du marketing / esthétique uniquement?

https://pu-parts.com/clip-teenage-mutan ... -pro-green
juste pour la gueule

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