Stern THE MUNSTERS
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Re: Stern THE MUNSTERS
Petit retour d’expérience pour les possesseurs du Munsters :
Quand j'ai acheté le mien , l'opto de droite d 'entrée de la rampe gauche ( celle de SPOT) ne fonctionnait pas . Il s'agissait d'un fil dessouder sur la carte de l'opto . Mais en mode test l'opto fonctionnait mais pas une fois replacé !!!
Je me suis rendu compte que la protection en métal qui guide la boule vers Herman était déformée et empêchait l'opto de prendre sa position .
N’hésitez pas à vérifier ce guide qui risque de vous poser le même problème ...
Quand j'ai acheté le mien , l'opto de droite d 'entrée de la rampe gauche ( celle de SPOT) ne fonctionnait pas . Il s'agissait d'un fil dessouder sur la carte de l'opto . Mais en mode test l'opto fonctionnait mais pas une fois replacé !!!
Je me suis rendu compte que la protection en métal qui guide la boule vers Herman était déformée et empêchait l'opto de prendre sa position .
N’hésitez pas à vérifier ce guide qui risque de vous poser le même problème ...
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Re: Stern THE MUNSTERS
Je recoit mon premium d ici 20 jours... hate de pouvoir titiller la bille
J espere juste ne pas me lasser trop vite car il est réputé pour être plutot facile

J espere juste ne pas me lasser trop vite car il est réputé pour être plutot facile

STRANGER THINGS pro / DEADPOOL pro / GODZILLA pro / VENOM premium
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Re: Stern THE MUNSTERS
Il est facile ds les règles mais pas bcp moins ds la réalisation, je pense qu’on en vient pas au bout aussi vite qu’on le pense.
En tout cas je m’amuse plus en plus sur mon pro.
En tout cas je m’amuse plus en plus sur mon pro.
- Shine
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Re: Stern THE MUNSTERS
On est bien d'accord. Facile dans les règles et c'est ce qui me plait toujours pour que la famille s'amuse. Mais je le trouve pas aussi aisé que ça. Venant faire l'acquisition d'un star wars data east, ils sont tout deux familial mais le star wars est bcp plus facile, le score grimpe vite. Le Munsters demande bcp plus de maîtrise. Sur un an de temps, j'ai dufaire 4 ou 5 fois le munsters madness. Après c'est vrai que je n'y joue pas bcp par manque de temps et encore plus depuis l'arrivée du SW 

- Shine
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Re: Stern THE MUNSTERS
Merdasse, au moment où je le revends et alors qu'ils n'ont rien sorti depuis un an, ils sortent un nouveau code 1.10, avec un tout nouveau mode Challenge Canapé Potato !
https://sternpinball.com/game/the-munsters/

https://sternpinball.com/game/the-munsters/

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Re: Stern THE MUNSTERS
mwouai... tracasse pas trop
j'ai vu ça hier soir, niveau "jeu" y'a vraiment rien d'excitant en plus, ou d'ajouté (le SUPER SPINNERS, qui sera sur la/les 2 mêmes trajectoires que le SUPER LOOPS !?)
par contre, niveau ambiance, ils auraient ajouté un tas de sons et vidéos (qui étaient déjà présents), là oui ça doit être sympa
et Dwight, qui a posté sur PINSIDE, déclare qu'il y aura encore une autre mise à jour
j'ai vu ça hier soir, niveau "jeu" y'a vraiment rien d'excitant en plus, ou d'ajouté (le SUPER SPINNERS, qui sera sur la/les 2 mêmes trajectoires que le SUPER LOOPS !?)
par contre, niveau ambiance, ils auraient ajouté un tas de sons et vidéos (qui étaient déjà présents), là oui ça doit être sympa

et Dwight, qui a posté sur PINSIDE, déclare qu'il y aura encore une autre mise à jour
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Re: Stern THE MUNSTERS
Faut espérer qu'ils arrivent a corser un peu le challenge, en tout cas toujours sympa de voir arriver une mise à jour sur un flip qu'on croyais oublié 

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- Shine
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Re: Stern THE MUNSTERS
En tout cas, pour l'avoir eu et bichonné pendant plus d'un an, ça reste un super flip fun, attrayant et qui plait à beaucoup dès qu'on pose les mains dessus.
Le premium noir et blanc reste une pièce de collection parmi toutes les sorties STERN et je suis persuadé que c'est un flip qui prendra de la valeur avec le temps (doit pas y en avoir bcp sur le continent européen).
Bon update et jeu à celles et ceux qui le possèdent
Le premium noir et blanc reste une pièce de collection parmi toutes les sorties STERN et je suis persuadé que c'est un flip qui prendra de la valeur avec le temps (doit pas y en avoir bcp sur le continent européen).
Bon update et jeu à celles et ceux qui le possèdent

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Re: Stern THE MUNSTERS
Bon ben !!!
Le mien est parti. Pas trop loin mais parti…
C’est quand même bien que cette mise à jour arrive, même si elle est tardive et très certainement poussée par les nombreux mécontentements.
Si une autre mise à jour est en cours, il faut espérer et rêver un peu d’un code plus sympa.
Si il y’a des premiers retours sur ce nouveau code canapé potato
Le mien est parti. Pas trop loin mais parti…
C’est quand même bien que cette mise à jour arrive, même si elle est tardive et très certainement poussée par les nombreux mécontentements.
Si une autre mise à jour est en cours, il faut espérer et rêver un peu d’un code plus sympa.
Si il y’a des premiers retours sur ce nouveau code canapé potato
- RipleYYY
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Re: Stern THE MUNSTERS
la dernière mise à jour sera principalement pour le INSIDER, Dwight en personne :
Guys -
I was waiting for Thunderbird to sell his game but I guess thats not happening.
Seriously, I am sorry it took so long. There are reasons and some of them you can lay on my shoulders if needed.
This is the first of 2 planned updates. The second one will be in the future ( : -- ) and be mostly an Insider Connected update including about 70 Achievements .
If you like this update you can thank Corey, Danai, and Jerry; they did most of the heavy lifting. If you dont like this update you can blame me.
Merry Christmas
et pour le reste :
PRO V1.10 - DECEMBER 25, 2021
=============================
FIXED:
- (PRO) - When BOOST GRANDPA was awarded from MYSTERY, it wasn't boosting
ENLARGING RAY scores properly.
- (PRE/LE) - When BOOST GRANDPA was awarded from MYSTERY, it wasn't boosting
THE MACHINE scores properly.
- MYSTERY's state was not resetting across multiple players.
- PRO - Advancing to start ENLARGING RAY was not being maintained across
players correctly.
- (PREM/LE) - Advancing to start GRANDPA's LABORATORY was not being maintained
across players correctly
NEW:
- Added boot logo
- MARILYN now awards SUPER SPINNER and SUPER LOOPS in addition to SUPER POPS.
- Each SUPER feature is timed and increases scoring while active.
- SUPER SPINNER - SPINNER is lit for an additional 20K/spin for 30 seconds.
- SUPER LOOPS - EDDIE LOOPS are lit for 100K for 40 seconds.
- Added speech to many many places all throughout the game.
- Added flasher effect for hitting LILY BANK.
- Added sound effects while lighting GRANDPA.
- Added lamp effect to EDDIE LOOPS when EDDIE inlanes are shot.
- Added lamp effect to MARILYN RAMP when MARILYN inlanes are shot.
- Added EDDIE CHAMPION.
- Added MARILYN CHAMPION.
GAME PLAY MENU
- Added a game play menu.
- To use the menu, between games, hold in both flipper buttons.
- There are 4 items to choose from the menu:
- STANDARD - NORMAL PLAY
- COMPETITION - ALL RANDOMNESS REMOVED
- DJ MIXER - PLAY TUNES FROM THE GAME
- CHALLENGE - COUCH POTATO CHALLENGE MODE
- Added DJ Mixer with several Playlist
- Added COUCH POTATO CHALLENGE MODE
COUCH POTATO CHALLENGE MODE
- Added a Challenge mode to the game play menu.
- Starts as a two ball multiball but it is also a timed mode.
- It ends if the time runs out or if you drain down to zero balls.
- Mode has two STAGES and starts in STAGE ONE
- STAGE ONE
- All shots are lit on the main playfield. On the PREM/LE the lower
playfield is not used.
- After 3 shots the game will play a clip from the show and add a
ball into play.
- You have 10 seconds to make the shot.
- Shoot any shot to move to STAGE TWO.
- STAGE TWO
- Only the targets are lit.
- Hitting any target returns the player to STAGE ONE and puts 10
seconds on the clock.
- Completing 20 shots completes and ends the mode.
- Kitty is always available to advance playfield multiplier
- Added COUCH POTATO CHAMPION
- Added Chattering Teeth Feature. Each time the player hits a target or goes
into the Grandpa Scoop the player will receive one or more Chattering
Teeth. At thresholds of Chattering Teeth the player will receive awards:
- Award End of ball bonus Multipliers
- Advance Playfield multipliers
- Light Enlargement Ray
- Light CHATTERING TEETH SUPER JACKPOT. There are now 11 ways to
stack SUPER JACKPOTS
- Light EXTRA BAll
- Changed how Enlarging Ray is started. Its no longer tied to completing the
four fang targets on the PRO. On both the PRO and PREMIUM now its part of
Chattering Teeth.
- Changed how Secret Mania will start. It no longer has an easter egg code.
Now it starts randomly from Mystery.
TWEAKED:
- Shooter lane speech plays less frequently.
- Spinner flasher effects pulse in time with spins better.
- ZAP JACKPOT display effect now shows how many more for SUPER JACKPOT.
- Speech callout for 5X DRAGULA timing tweaked.
- Lowered minimum TROUGH EJECT POWER adjustment to 64.
- Reduced the SUPER JACKPOT score multiplier curve for stacked supers. also
Reduced the starting score base for Supers.
- ATTRACT SHOW INTRO SOUND removed from Directors Cut.
- (PRE/LE) - The VUK on the lower playfield was sometimes playing sound
effects during game over.
- KITTY now shows the new playfield multiplier.
- Tweaked the EQ of many of the speech calls.
- Improved many of the sounds
- If you are holding the Action button when the super jackpot display begins
it will be canceled. You no longer have to press and hold the button after
the display begins.
Guys -
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Seriously, I am sorry it took so long. There are reasons and some of them you can lay on my shoulders if needed.
This is the first of 2 planned updates. The second one will be in the future ( : -- ) and be mostly an Insider Connected update including about 70 Achievements .
If you like this update you can thank Corey, Danai, and Jerry; they did most of the heavy lifting. If you dont like this update you can blame me.
Merry Christmas
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FIXED:
- (PRO) - When BOOST GRANDPA was awarded from MYSTERY, it wasn't boosting
ENLARGING RAY scores properly.
- (PRE/LE) - When BOOST GRANDPA was awarded from MYSTERY, it wasn't boosting
THE MACHINE scores properly.
- MYSTERY's state was not resetting across multiple players.
- PRO - Advancing to start ENLARGING RAY was not being maintained across
players correctly.
- (PREM/LE) - Advancing to start GRANDPA's LABORATORY was not being maintained
across players correctly
NEW:
- Added boot logo
- MARILYN now awards SUPER SPINNER and SUPER LOOPS in addition to SUPER POPS.
- Each SUPER feature is timed and increases scoring while active.
- SUPER SPINNER - SPINNER is lit for an additional 20K/spin for 30 seconds.
- SUPER LOOPS - EDDIE LOOPS are lit for 100K for 40 seconds.
- Added speech to many many places all throughout the game.
- Added flasher effect for hitting LILY BANK.
- Added sound effects while lighting GRANDPA.
- Added lamp effect to EDDIE LOOPS when EDDIE inlanes are shot.
- Added lamp effect to MARILYN RAMP when MARILYN inlanes are shot.
- Added EDDIE CHAMPION.
- Added MARILYN CHAMPION.
GAME PLAY MENU
- Added a game play menu.
- To use the menu, between games, hold in both flipper buttons.
- There are 4 items to choose from the menu:
- STANDARD - NORMAL PLAY
- COMPETITION - ALL RANDOMNESS REMOVED
- DJ MIXER - PLAY TUNES FROM THE GAME
- CHALLENGE - COUCH POTATO CHALLENGE MODE
- Added DJ Mixer with several Playlist
- Added COUCH POTATO CHALLENGE MODE
COUCH POTATO CHALLENGE MODE
- Added a Challenge mode to the game play menu.
- Starts as a two ball multiball but it is also a timed mode.
- It ends if the time runs out or if you drain down to zero balls.
- Mode has two STAGES and starts in STAGE ONE
- STAGE ONE
- All shots are lit on the main playfield. On the PREM/LE the lower
playfield is not used.
- After 3 shots the game will play a clip from the show and add a
ball into play.
- You have 10 seconds to make the shot.
- Shoot any shot to move to STAGE TWO.
- STAGE TWO
- Only the targets are lit.
- Hitting any target returns the player to STAGE ONE and puts 10
seconds on the clock.
- Completing 20 shots completes and ends the mode.
- Kitty is always available to advance playfield multiplier
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- Added Chattering Teeth Feature. Each time the player hits a target or goes
into the Grandpa Scoop the player will receive one or more Chattering
Teeth. At thresholds of Chattering Teeth the player will receive awards:
- Award End of ball bonus Multipliers
- Advance Playfield multipliers
- Light Enlargement Ray
- Light CHATTERING TEETH SUPER JACKPOT. There are now 11 ways to
stack SUPER JACKPOTS
- Light EXTRA BAll
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four fang targets on the PRO. On both the PRO and PREMIUM now its part of
Chattering Teeth.
- Changed how Secret Mania will start. It no longer has an easter egg code.
Now it starts randomly from Mystery.
TWEAKED:
- Shooter lane speech plays less frequently.
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- ZAP JACKPOT display effect now shows how many more for SUPER JACKPOT.
- Speech callout for 5X DRAGULA timing tweaked.
- Lowered minimum TROUGH EJECT POWER adjustment to 64.
- Reduced the SUPER JACKPOT score multiplier curve for stacked supers. also
Reduced the starting score base for Supers.
- ATTRACT SHOW INTRO SOUND removed from Directors Cut.
- (PRE/LE) - The VUK on the lower playfield was sometimes playing sound
effects during game over.
- KITTY now shows the new playfield multiplier.
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- Improved many of the sounds
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